He´s just not that into you

He´s just not that into you är en av dem bästa filmerna jag har sett på länge. Den handlar bland annat om en tjej som ger ut en stor del av sig själv till killar hon träffar och är väldigt på och försöker desperat hitta the one. När hon märker att dem inte ringer tillbaka efter första dejten hittar hon på massa bortförklaringar och söker medhållande hos sina kompisar. Tills en dag när hon träffar en kille som får henne att inse - ringer dom inte tillbaka betyder det att dom inte vill, inte att telefonen är borttappad.

okej att det här är en film, men jag kan känna igen detta i verkligenheten. Hur många gånger har man inte hoppats på att en kille ska höra av sig och när han inte gör det så är det för att han inte kunnat eller för att han inte har pengar på mobilen eller något sånt. Man lurar sig själv helt enkelt. Men en sak har jag lärt mig det sista och det är att inse, glömma och gå vidare, det finns mängder av killar i världen som faktiskt vill höra av sig till en.

Klockrent citat från filmen;

"Om han inte ringer - Varför har vi nummerpresentatörer, vad har vi för glädje av det? Folk har i nästan alla år svarat utan att veta vem det är och det har ingen dött av. Att hela tiden vilja veta vem det är är sjukt. Man svarar och så vet man vem det är. Jag menar bara att om en kille inte ringer vill man kunna rigna en gång i kvarten tills han svarar. Om han ser att det är mitt nummer tror han ju jag är psyko."

 

Bra skådespelare dessutom! Bradley Cooper är ju inte lite snygg i filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0