Onsdag - Fett nej tack!

Sitter i skolan och har Samhällskunskap nu, ganska segt. Fast fick en uppgift att skriva om hur bloggar påverkar dagens skönhetsideal bland unga. Perfekt ju, efter som jag ägnar minst en halv timme på vardagskvällarna åt att läsa om andras liv.... kan tyckas vara nolifer varning.... men nejdå!. Men i alla fall man kan ju inte säga annat en att dom påverkar.


Nästan alla stora bloggare är smala och det är inget dom försöker dölja precis. Dom går på dieter och käkar bantningspiller så man ser revbenen på dom, det är klart att små fjortisar som läser börjar tycka dom själva är tjocka och går och stoppa fingrarna i halsen varje gång dom har ätit för att dom vill bli lika smala och fina som dom.


Men det finns ju en anledning såklart till att man vill se ut som dom, varför modeller är smala och varför superstjärnorna berättar om sina size zero tips. Ju smalare, ju finare.  


Det jag undrar är i alla fall vad är det för fel med att vara smal? Alla klagar på att folk är för smala och att idealen är sjuka nu för tiden men jag tror bara dom har ångest när dom själv nyper sig i fläsket och sedan går och käkar fett på Donken med polarna. AGAINST FAT, himmla oattraktivt med lår som ser ut som päron eller hur?



Tyra har alltid varit e förebild och är en underbar människa, men det här är inte okej. Kolla på bilderna innan ni säger att kurvor är vackert.


Skinny is vackert!. 


Kommentarer
Postat av: anni

Hej!



Vet du inte vad du ska göra för mat ikväll? Jag tipsar dig om enkla recept på min nya blogg!



Det kommer otroligt goda recept.. Just nu tipsar jag om en god rätt från Thailand!

2009-10-21 @ 15:47:02
URL: http://thaifriderice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0