KEN RING - LOVE

Sitter och lyssnar på Ken Ring nu, som så många andra gånger. Han är en av dem bästa artisterna jag vet, på alla sätt. Låtarna, texterna och sättet han rappar på, går verkligen rakt in i mig. Texterna om hans barn, hans väg från de mörka gansterlivet, tunga låtar och "kick" låtar... En bra förebild för många. Han visar att det finns en väg ut lixom. Han är äkta och inte wannabe som så många andra svenska hip hopare/rappre. LOVE!

Ken:

- Jag döpte mitt album till Hip Hop för att det mesta av det som kallas hip hop i Sverige idag inte är hip hop. Min musik har alltid varit och kommer alltid att vara hip hop – den kommer aldrig att bli nånting annat.

- När jag släppte Äntligen Hemma trodde jag att det skulle bli mitt sista. Men jag fick massor av mejl från fans som tyckte att jag svek dom och skrev saker som ”Hur fan kan du lämna oss?” och ”Vi har bara dig, Ken”. En kompis fick mig att inse att jag inte kunde vara så egotrippad. Förra skivan gjord jag för mig själv, den här gör jag för mina fans som alltid supportat mig.



HIP HOP TIL' I DIE!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Nu kan du se det spännande resultatet i tävlingen i min blogg som du var med i... klicka dig in i min blogg för att se vem som vann, det kanske rentav var du?! ;)

2009-09-20 @ 20:10:10
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0